Heimstaden utsedd till Karriärföretag 2024

PRESSMEDDELANDE

Varje år genomför Karriärföretagen omröstningar bland studenter och nyligen examinerade kring deras val av framtida arbetsgivare. Heimstaden har för tredje året i rad fått utmärkelsen Karriärföretag.

Sedan 2011 har Karriärföretagen listat arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger. Från cirka 1000 potentiella framtida arbetsgivare väljs 400 ut som Karriärföretag baserat på ett antal olika kriterier.

– Det är jätteroligt att vi blir bekräftade för det hårda arbete vi lägger ner kopplat till arbetsmiljö och företagskultur. Att vi verkar i en bransch som hela tiden är under förändring samt att vi har ett viktigt samhällsuppdrag är såklart attraktivt i sig, men för att verkligen vara framgångsrika behöver vi också erbjuda en god företagskultur kombinerat med attraktiva förmåner, och det tycker jag vi lyckats med, säger Helena De Geer Sahlberg, Head of People & Culture.

Motivering
”Heimstaden är inte bara en arbetsplats; det är en möjlighet att vara en del av en ledande aktör inom fastighetsbranschen. Med en passion för att skapa trygga och trivsamma bostäder för människor runt om i Sverige och Europa, ger Heimstaden sina medarbetare möjlighet att vara med och forma framtidens boendemiljöer. Företaget prioriterar såväl hållbarhet som likabehandling och strävar efter att erbjuda sina anställda en inkluderande och utvecklande arbetsmiljö” – juryn Karriärföretagen.