Persbericht, 22 november 2023

Eva Bienias wordt group director of environmental sustainability van Heimstaden

Eva Bienias

Malmö/Amsterdam - Woningverhuurder Heimstaden benoemt de Nederlandse Eva Bienias als group director of environmental sustainability. In deze functie wordt ze verantwoordelijk voor het duurzaamheidsbeleid dat betrekking heeft op het milieu in alle landen waar Heimstaden actief is. Bienias werkt op dit moment nog als sustainability manager bij Heimstaden Nederland. Ze start 1 februari 2024 in haar nieuwe, internationale rol.

Bienias werkt sinds 2020 bij Heimstaden Nederland. Daarvoor werkte ze onder andere als projectmanager bij Dura Vermeer, deed ze ervaring op als adviseur bij Triode voor onder meer Schiphol Airport en de gemeente Amsterdam en werkte ze bij woningcorporatie De Alliantie.

Internationaal milieu- en klimaatbeleid

Als group director of environmental sustainability wordt Bienias verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van internationaal milieu- en klimaatbeleid. Zo wordt ze verantwoordelijk voor woningverduurzamingen, maar ook voor het reduceren van de klimaatimpact van het bedrijf zelf op operationeel vlak.

Een van de doelstellingen van Heimstaden is om zijn CO2-uitstoot tegen 2030 met minstens 42 procent te verminderen. Dit is in lijn met de ambitie uit het Parijsakkoord om de opwarming van de aarde te beperken tot maximaal 1,5 graad Celsius.

Bewezen staat van dienst

"Eva is de ideale persoon om Heimstaden op internationaal vlak vooruit te helpen op het gebied van duurzaamheid en klimaat,” stelt Katarina Skalare, chief sustainability officer van Heimstaden. “Ze heeft uitgebreide expertise op het gebied van vastgoed én heeft een bewezen staat van dienst als het gaat om het uitvoeren van duurzaamheidsprojecten binnen Heimstaden.”

“Als verhuurder van een groot aantal woningen in Europa hebben we de kans én de verantwoordelijkheid om daadwerkelijk een impact te hebben op een duurzamere woningmarkt,” zegt Bienias. “Ik kijk er dan ook naar uit om m’n volgende stap te zetten binnen Heimstaden en om bij te dragen aan het behalen van onze internationale klimaatdoelstellingen.”