Heimstaden Twente
Persbericht 24 december 2021

Woningverhuurder Heimstaden opent nieuw kantoor in Overijssel

Rijssen – Heimstaden opent in januari 2022 een nieuw kantoor in het Twentse Rijssen. De van oorsprong Scandinavische woningverhuurder vestigt zich daar op de begane grond van een van zijn wooncomplexen. Vanuit het kantoor zal het bedrijf zijn klanten in Twente en de rest van Overijssel bedienen. Het beheer van die woningen wordt nu deels nog gedaan door externe beheerpartijen.

Heimstaden is een van oorsprong Scandinavische woningverhuurder, met de missie om zijn leven een vriendelijk en duurzaam woonklimaat te bieden. De organisatie is vanaf 2018 actief in Nederland, en groeide sindsdien uit tot een aanbieder van ongeveer 13.500 huurwoningen.

Lange termijn

Heimstaden heeft een langtermijnvisie op wonen. Als het zijn woningaanbod uitbreidt, doet het dat met de intentie die woningen niet meer van de hand te doen – maar ze zelf te beheren en verhuren. Voor het merendeel van zijn woningen doet het bedrijf dat nu al vanuit regiokantoren in Amsterdam, Rotterdam, Arnhem, Eindhoven en Heerlen. /

Vanaf januari 2022 zal Heimstaden al zijn klanten in Nederland zelf bedienen, als het naast het nieuwe kantoor in Overijssel ook een locatie in Groningen opent. Het Heimstaden-aanbod in Overijssel bestaat uit ongeveer 500 woningen.

Regionale aanwezigheid

“We vinden het belangrijk om overal waar we actief zijn een sterke regionale aanwezigheid te hebben,” zegt Marcel Albers, regiomanager bij Heimstaden Nederland. “Wij willen namelijk de vriendelijkste woningverhuurder van Nederland zijn. Dat kan wat ons betreft alleen door zelf in contact te staan met onze klanten, zodat we een goed beeld krijgen wat er onder hen leeft.”

Heimstaden is een van oorsprong Scandinavische woningverhuurder, met woningen verspreid over verschillende Europese landen. Wij willen het leven van onze bewoners comfortabeler maken door ze een vriendelijk woonklimaat te bieden, en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst.