heimstaden-rotterdam-Brainpark
Persbericht, 27 december 2019

Heimstaden komt met regiokantoor naar Rotterdam

Rotterdam – Heimstaden Nederland opent in april 2020 een nieuw kantoor in Rotterdam. De woningverhuurder tekende daartoe deze week een huurovereenkomst. De vestiging in de Maasstad krijgt de functie van regiokantoor, van waaruit Heimstaden zijn klanten in Zuid-Holland en een deel van Noord-Brabant zal bedienen. Het bedrijf is inmiddels de personeelswerving gestart om het kantoor te bemannen.

De opening is onderdeel van Heimstadens langetermijnplannen. Onlangs zette de van oorsprong Scandinavische woningverhuurder voet aan Nederlandse grond met een acquisitie van in totaal meer dan 10.000 woningen. Omdat de organisatie hier is gekomen om te blijven, zal het bedrijf het merendeel van die woningen zelf beheren. In eerste instantie gaat het in Rotterdam en omgeving om bijna 3.000 woningen, na verloop van tijd komen er daar meer bij. Momenteel gebeurt het beheer nog via externe partijen.

Weten wat er speelt in Rotterdam

“Een belangrijke reden om naar Rotterdam te komen, is dat we in nauw contact willen staan met onze klanten,” zegt Wim den Breejen, head of operations van Heimstaden Nederland. “Wij willen het leven van onze bewoners comfortabeler maken door ze een vriendelijk woonklimaat te bieden, en dat kan alleen als we goed weten wat er onder hen speelt. Daarnaast is een Rotterdams regiokantoor vanuit logistiek oogpunt noodzakelijk om onze woningen in de regio zelf te beheren.”

Naast het Nederlandse hoofdkantoor in Amsterdam, is Rotterdam het eerste regiokantoor dat Heimstaden in ons land opent. Later in 2020 opent het bedrijf ook lokale vestigingen in Eindhoven, Arnhem en Heerlen, waarvan de locatie in de Maasstad de grootste zal zijn. Vanuit het Rotterdamse kantoor zullen op den duur zo’n dertig medewerkers zich bezighouden met verhuur en mutaties en het beheer en onderhoud van de woningen.

Personeelswerving

Voor het Rotterdamse regiokantoor is Heimstaden nu en in de nabije toekomst op zoek naar verschillende medewerkers in verschillende functies. Geïnteresseerden kunnen het actuele vacatureaanbod bekijken op heimstaden.nl/kom-bij-ons-werken. Daar kunnen ze ook terecht voor een open sollicitatie.

Heimstaden vestigt zijn Rotterdamse regiokantoor op het Brainpark I, aan de K.P. van der Mandelelaan. Heimstaden koos voor deze locatie vanwege de goede bereikbaarheid, zowel per auto als per openbaar vervoer. Huisvestingsadviseur Solved heeft Heimstaden geadviseerd en begeleid bij de aanhuur van het kantoor.

Heimstaden is een van oorsprong Scandinavische woningverhuurder in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland en Nederland. Meer dan 100.000 mensen noemen onze in totaal meer dan 50.000 woningen thuis. Wij willen het leven van onze bewoners comfortabeler maken door ze een vriendelijk woonklimaat te bieden, en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst.