Bilthoven Heimstaden
Persbericht, 25 juni 2020

Heimstaden breidt aanbod uit met 104 woningen

Amsterdam – Heimstaden breidt zijn aanbod in Nederland uit met 104 woningen. De van oorsprong Scandinavische woningverhuurder tekende een koopovereenkomst met Parelvisser Vastgoed BV, voor de acquisitie van 48 woningen in Bilthoven en 56 woningen met parkeerplaats in Bussum. Heimstaden betaalt 23,5 miljoen euro voor de complexen.

Bij de acquisitie in Bilthoven gaat het om bestaande woningen, waarvan de overdracht inmiddels heeft plaatsgevonden. Het complex aan de Hugo van der Goeslaan wordt in de komende maanden verduurzaamd. Aan het eind van het jaar beschikken de woningen in het complex aan in de Utrechtse plaats daardoor allemaal over energielabel A of B.

Toevoegen nieuwe woningen aan markt

De acquisitie in Bussum betreft een transformatieproject, waarvan de ontwikkeling al is gestart. De oplevering van deze woningen vindt eind 2020 of begin 2021 plaats. De woningverhuurder koopt daar twee van de drie torens aan een complex aan de Olmenlaan. Die waren in gebruik als kantoorruimte, maar worden in de komende maanden getransformeerd tot appartementen. Het gaat bij 53 appartementen in Bussum om woningen in het middenhuursegment, en om drie socialehuurappartementen. Alle woningen beschikken bij oplevering over energielabel A.

“Het woningtekort is een grote uitdaging waar Nederland mee te maken heeft, en wij willen bijdragen aan het slinken van de structurele disbalans van vraag en aanbod,” zegt Simon Kuijs, investment manager bij Heimstaden. “We zijn dan ook erg blij om in Bussum onze eerste bijdrage te leveren aan het toevoegen van nieuwe woningen aan de markt en hebben de ambitie hier in de toekomst verdere stappen in te zetten.”

Klanten zelf bedienen

Heimstaden betrad de Nederlandse woningmarkt in 2018, en vergrootte zijn aanbod hier sindsdien naar meer dan 12.700 woningen. De organisatie is hier gekomen met een langetermijnvisie, en gaat het merendeel van haar woningen in het komende jaar zelf beheren vanuit diverse regiokantoren. Dat geldt ook voor de woningen in Bussum en Bilthoven. Heimstaden gaat de bewoners daarvan bij oplevering direct zelf bedienen.

“Onze langetermijnvisie maakt het mogelijk om onze klanten zelf vanuit verschillende regiokantoren te bedienen,” zegt Kuijs. “Wij willen het leven van onze bewoners namelijk comfortabeler maken door een vriendelijk woonklimaat te bieden en een bijdrage te leveren aan een duurzame toekomst. Een sterke, lokale aanwezigheid is daarbij essentieel.”

Parelvisser Vastgoed BV is een dochteronderneming van Posthoorn Vastgoed BV uit Epe, en werd bij de transactie begeleid door Colliers International. Heimstaden werd juridisch bijgestaan door Loyens & Loeff.